[VIDEO]
Kan du inte se videon?
Då behöver du ändra din cookie-inställning på almi.se, och aktivera att du godkänner "Marknadsföring".
Du hittar Cookie-inställningarna i ditt nedre vänstra hörn vid denna symbol:
Oavsett om du redan har en affärsmodell eller jobbar fram den är det otroligt viktigt att låta den genomsyras av hållbarhet.
Fråga dig själv – och dina medarbetare om du har det – hur företagets affärsmodell är hållbar. På vilket sätt? Kan du eller ni inte ge enkla och tydliga svar behöver ni fundera på affärsmodellen ett varv till.
Hur kan du hjälpa dina kunder att leva och agera på ett mer hållbart sätt? Om du har en affärsmodell som gör att du kan tjäna pengar på att hjälpa andra i sin hållbara utveckling är du helt rätt ute.
Om din affärsmodell löser en utmaning hos kunderna genom en digital lösning snarare än en fysisk produkt har du vunnit resurser. Här kan du fundera över eventuella samarbeten för att bredda din affärsmodell och på så sätt skapa mer värde för kund – och din affär.