Konsumenttrender i Asia-Pacific

Pris:
Kostnadsfritt

Datum:
Tis 22 okt. kl. 12.45–14.00

Sista anmälan:
måndag 21 oktober 2024

Plats:
Uppsala
Anmäl dig Arrangör: Uppsala

Konsumenttrender i Asia-Pacific

Konsumenttrender i Asien inkl. tips för att sälja genom e-handel, portaler eller via partners. Fokus på Indien, Sydostasien, Japan och Kina

Med 60% av världens befolkning i Asien, presenterar regionen många möjligheter tack vare en ny generation av unga, självsäkra konsumenter. Lyssna in hur ditt företag kan vinna denna nya starkt växande medelklassens hjärtan i regionen. Detta seminarium syftar till att informera och stärka svenska företetags förståelse för möjligheterna att göra affärer i Asien, som är ett prioriterat område i regeringens nya utrikeshandelsstrategi.

Program – Tisdag 22:a oktober hos Almi, Dragarbrunnsgatan 39, Uppsala

12.45
Välkommen & kaffe

13.00 – 14.00
Konsumenttrender i Asien inkl. tips för att sälja genom e-handel, portaler eller via partners. Fokus på Indien, Sydostasien, Japan och Kina. Föreläsningen hålls av Andrea Staxberg och Johan Lennefalk från Business Sweden Asia följt av Q&A. Andrea är Regional Manager Business Development, Asia-Pacific baserad i Singapore och Johan Lennefalk är Market Manager i Beijing.

Moderator - Linus Andersson, Regional Exportsamverkan Uppsala län

Föreläsningen är gratis att delta på


Arrangeras i samverkan av Almi och Business Sweden som båda ingår i Regional Exportsamverkan. Regional Exportsamverkan i Uppsala län drivs operativt av Almi i samverkan med partners inom ramen för RES 2023-2026 vilket är ett projekt som syftar till företags- och affärsutveckling för hållbar tillväxt genom ökad internationalisering i små och medelstora företag i Uppsala län. Projektet finansieras av Region Uppsala, Tillväxtverket och Europeiska Unionen Regionala Utvecklingsfonden. I Regional Exportsamverkan i Uppsala län ingår Almi, Business Sweden, Enterprise Europe Network, EKN, SEK, Connect, UIC, Stockholms Handelskammare och Region Uppsala