Konsumenttrender i Asia-Pacific
Konsumenttrender i Asien inkl. tips för att sälja genom e-handel, portaler eller via partners. Fokus på Indien, Sydostasien, Japan och Kina
Med 60% av världens befolkning i Asien, presenterar regionen många möjligheter tack vare en ny generation av unga, självsäkra konsumenter. Lyssna in hur ditt företag kan vinna denna nya starkt växande medelklassens hjärtan i regionen. Detta seminarium syftar till att informera och stärka svenska företetags förståelse för möjligheterna att göra affärer i Asien, som är ett prioriterat område i regeringens nya utrikeshandelsstrategi.
Program – Tisdag 22:a oktober hos Almi, Dragarbrunnsgatan 39, Uppsala
12.45
Välkommen & kaffe
13.00 – 14.00
Konsumenttrender i Asien inkl. tips för att sälja genom e-handel, portaler eller via partners. Fokus på Indien, Sydostasien, Japan och Kina. Föreläsningen hålls av Andrea Staxberg och Johan Lennefalk från Business Sweden Asia följt av Q&A. Andrea är Regional Manager Business Development, Asia-Pacific baserad i Singapore och Johan Lennefalk är Market Manager i Beijing.
Moderator - Linus Andersson, Regional Exportsamverkan Uppsala län
Föreläsningen är gratis att delta på
Arrangeras i samverkan av Almi och Business Sweden som båda ingår i Regional Exportsamverkan. Regional Exportsamverkan i Uppsala län drivs operativt av Almi i samverkan med partners inom ramen för RES 2023-2026 vilket är ett projekt som syftar till företags- och affärsutveckling för hållbar tillväxt genom ökad internationalisering i små och medelstora företag i Uppsala län. Projektet finansieras av Region Uppsala, Tillväxtverket och Europeiska Unionen Regionala Utvecklingsfonden. I Regional Exportsamverkan i Uppsala län ingår Almi, Business Sweden, Enterprise Europe Network, EKN, SEK, Connect, UIC, Stockholms Handelskammare och Region Uppsala