Revenue Management – nyckeln till ditt hotells lönsamhet

Pris:
Kostnadsfritt

Datum:
Mån 10 mars kl. 13.00 t.o.m. Tis 11 mars kl. 12.00

Sista anmälan:
måndag 3 mars 2025

Plats:
Visby, Annonseras senare
Anmäl dig Arrangör: Visby

Revenue Management – nyckeln till ditt hotells lönsamhet

En bra prisstrategi är kärnan till en framgångsrik intäktsstyrning och ökad lönsamhet, oavsett om du bedriver ett litet hotell, bed & breakfast, en campingplats eller stor hotellkedja. Under denna workshop i Revenue Management kommer du att få ökad förståelse för prissättning och vilka strategier som passar just din verksamhet.

En workshop under två halvdagar:
  • 10 mars klockan 13-17
  • 11 mars klockan 08-12
Workshopen riktar sig till ägare, verksamhetsledare och andra nyckelpersoner i ditt team inom hotell och logi på Gotland. Under workshopen, som arrangeras i Visby, blandar vi teori med interaktiva övningar och tävlingsmoment.

Revenue Management handlar om att maximera intäkterna genom att sälja rätt produkt, till rätt pris, vid rätt tidpunkt och till rätt kund. Det används ofta inom hotell- och resebranschen för att optimera beläggning och lönsamhet med hjälp av dataanalys och dynamisk prissättning.

Ämnen som kommer att beröras:
  • Prognostisering. Hur kan man förutspå den totala efterfrågan i förväg?
  • Ledtider för olika marknadssegment och varför det är viktigt.
  • Hur kan Gotland som marknad samarbeta mer för att optimera resultatet?
  • Paketering.
  • Best practices.

Workshopen leds av Annemarie Gubanski, som är grundare och ägare av Taktikon AB och har lång erfarenhet av Revenue Management och Distribution.
 
..............................................................................................................................

När du anmält dig till denna aktivitet kommer Almi att skicka ut ett digitalt avtal, genom tjänsten Scrive, där du bekräftar vem du är och att ditt bolag tar del av en kostnadsfri eller subventionerad aktivitet. Avtalet reglerar även frågor som sekretess.

Vi på Almi är övertygade om att hållbart företagande är en förutsättning för att kunna driva ett framtida konkurrenskraftigt bolag. Därför går vi alltid - tillsammans med dig - igenom vad hållbarhet är för ditt företag. Arbetet inleds med att ni besvarar en rad frågor och att vi sen bokar in ett kortare möte för att diskutera vad ni bör fokusera på och vad som kan vara ett lämpligt nästa steg.

.............................................................................................................................

Aktiviteten anordnas av projektet Smart utveckling, finansierat av Region Gotland, Region Kalmar, Region Kronoberg, Region Jönköping och ERUF (Europeiska regionala utvecklingsfonden).