*Liten men stark: mer affärer genom samarbete och samverkan

Pris:
1 kr

Datum:
Fre 04 apr. kl. 08.30–13.00

Sista anmälan:
fredag 4 april 2025

Plats:
Linköping, Almi, Sankt Larsgatan 18
Anmäl dig Arrangör: Linköping

*Liten men stark: mer affärer genom samarbete och samverkan

* Ingår som 1 och upp till 3 valbara workshops i den specifika satsningen för underleverantörer. (Total kostnad för 3 st. Workshops 3 750 kronor inkl. moms/företag)

Många inköpsorganisationer i större företag ser utmaningar med att köpa från många små leverantörer. I denna workshop vill vi därför belysa möjligheterna för mindre leverantörer/företag att bli starka i affären exempelvis genom mer partnerskap/samarbeten och internationalisering.

 

Syftet med workshopen är att inspirera företag att samarbeta mer strukturerat och enhetligt gentemot kunder för att upplevas som starka och samspelta aktörer. Workshopen syftar till att ge insikt i gemensamma utmaningar, presentera framgångsfaktorer och belysa konkreta exempel på hur svenska företag har lyckats samarbeta för att nå framgång.

För vem?
Tillverkande företag som vill fortsätta vara leverantörer eller vill börja arbeta mot större kunder i Sverige och/eller internationellt.

Vad får jag?
Vi lyfter frågor om samarbete, företagskultur, och hur företag kan agera som enhetliga partners i kundrelationer. Med en blandning av föreläsningar, diskussioner och konkreta svenska exempel skapas en inspirerande och engagerande förmiddag.

Hur går det till?
Gruppen träffas under en förmiddag som leds av Lars Diethelm, Ahrens.

Förutom den workshop du just läst om, kan du välja att delta i ytterligare två av dessa workshops utan extra kostnad inom den specifika satsningen för underleverantörer.
*Ledarskap för framgång i förändring. 6 februari.
*Juridik och Avtal – Skapa tryggare affärer!  25 februari
*AI-Effektivare och roligare vardag. 5 mars
*Spårbarhet och transparens i leverantörskedjan – en nyckel för att (för)bli en attraktiv leverantör. 14 mars.
*Mer och lönsammare - förstå din kunds affär. 14 maj.
*5 hållbarhetsområden leverantörer måste agera på. 16 maj.


Kontakta pernilla.asmundsson@almi.se eller lisa.elfstrom@almi.se vid frågor och funderingar.

Strategisk utveckling av leverantörer” är ett affärsutvecklingsprojekt som syftar till att utveckla små och medelstora underleverantörsföretag i Östergötland. I projektet ska fler företag dra nytta av regionens prioriterade områden för smart specialisering. Syftet med projektet är att utveckla förmågan till hållbar omställning och ökad konkurrenskraft, för att bättre vara rustad som leverantör till storindustrins framtida affärer, krav och förväntningar. Detta sker i effektiv samverkan med och utveckling av omgivande stödsystem. Projektet finansieras av Almi, Region Östergötland och Europeiska regionala utvecklingsfonden.